sábado, 19 de marzo de 2016

Romania, o tara absurda, absurda, absurda.

In mod sigur, nu doar Romania este o "tara absurda, absurda, absurda", dar eu ma refer la ea, in ce o priveste.
Romanul alimenteaza in mod deliberat, un "smog politic", un smog politic mai ceva ca smogul la propriu pe care si-l auto-servesc chinezii.
(Vezi "Contaminacion atmosferica").
In acelasi timp in care alimenteaza smogul politic, romanul pretinde atmosfera politica curata.
Curat murdar :)

Eu m-am nascut, am crescut si am trait, la tara.
De mic copil am invatat sa diferentiez ciupercile comestibile de cele otravitoare.
Acum, batran, imi fac datoria (fata de mine insumi) si incerc sa explic cum sa faci, ca om, sa le cunosti, sa le diferentiezi.
Cei mai multi insa, imi dau vorbele la o parte, si merg (cum e si normal) pe mana lor.

Nu oblig pe nimeni la nimic, cine se otraveste, pentru el (si pe el) se otraveste.


Mai tarziu, am lucrat ca strungar.
Nu mult; dar am invatat si de acolo cate ceva.
Acum batran, incerc sa explic (cui gaseste ca ii trebuie), ce tehnologie, ce procedura aplicam eu ca sa imi iasa piesele conform cerintelor desenului tehnic, si nu sa imi iasa rebuturi.
Cine vrea, ia in seama, cine nu, nu.
Cine face rebuturi, pentru el si le face.

Apoi am invatat de la Viata, ca viata o traversezi, ca pe un camp minat.
Eu spun oricui vrea sa afle, ce drum am urmat, cat sa depasesc campul de mine.
Cine vrea, ia-n seama.
Cine calca pe mina, pentru el calca.

Vorbeam astazi cu cineva, care imi spunea ca asa vrea el, sa fie smog (politic).
Cum spusei pana aici, eu am convingerile mele, pentru mine, fiecare e normal sa si le aiba pe ale lui, iar cei ce se aseamana se aduna.
Ce folos sa traiesti intr-o atmosfera viciata, sa ai aer curat in casa dar sa nu poti iesi, sa nu poti trai, afara?
Ai copii, ai parinti, ai o lume a ta, cum e posibil sa ti-i otravesti cu mainile tale?
Tara, (oricare dintre tari), este (in realitate) o "echipa". Dar in realitatea artificial creata de om, tara se comporta ca o echipa in care lupta cea mai dura nu se da cu adversarul, ci se da intre coechipieri.
Tara este ca o echipa de canotaj, dar nu cu 8 + 1 (opt plus carmaci), ci de 23 de milioane + carmaci.
Orice "slab", orice "cazut" devine o povara.
In loc sa vasleasca 8, vaslesc 7, sau 6, sau 5.
Celelalte echipaje care au grija unul de altul, astfel incat, cei opt sa fie in continua buna-stare, se duc,iau distanta.
Romanul castiga fata de cel din barca lui, dar ramane de caruta, per total.
 Aparent, de cei slabi ne putem descarca (aruncandu-i peste bord, spre ex), dar in mod real, al "realitatii reale", povara ne ramane.
Omul este "fiinta sociala".
Ca si graul, traieste doar de pe urma infratirii.
Altfel se usuca. Un bob cazut aiurea, sau un palculet crescut afara din lan, nu are sanse sa intruneasca conditiile pe care le intruneste Viata (nastere, auto-alimentare, crestere, reproducere in vederea perpetuarii tale ca . . . natie.
Am vazut opinii in facebook, sustinand ca ceea ce sustin eu, ca "tara este un organism viu", nu este un adevar.
Din pacate, romanuluii-a fost contrafacuta limba de catre RPR, si i-a fost scos din uz (sau nu i-a fost lasat sa se apropie), o multime de termeni, de sintagme politice, de cuvinte de legatura, care se refereau in special la conceptul "persoana", la conceptul "proprietate", la conceptul "drepturi" (a nu se confunda cu conceptul conceptul "drept") si la multe alte, si dupa cum se vede la conceptul "sujeto de derecho" subpunctul "persona", altii stiu sa diferentieze intre "persona de existencia visible"  si "persona de existencia ideal".
Ma rog, o las cam aici, ca am o gripaaaa, si as zace . . . blana,
Hasta otra!

No hay comentarios:

Publicar un comentario