miércoles, 4 de noviembre de 2015

Presedintele jucator

Multa cerneala a mai curs pe tema asta, multi l-au mai blamat pe Basescu pentru afirmatia asta, dar in final, imensa majoritate a ramas tot in ceata, dovada ca a dat in branci sa duca in turul doi al alegerilor prezidentiale, doi dintre cei ce au luat in batjocura, sintagma de "presedinte jucator" (adica pe ponta si pe iohanis).
Intelegem, mai aproape de adevar, daca privim cele trei puteri in stat (legislativul, executivul si judecatorescul) ca pe trei cai, ai unei "troika"

Legislativul (Parlamentul), este singura dintre cele "trei puteri in Stat", aleasa politic,
aleasa prin vot, de la varful ei (Presedintele Senatului) pana la ultimul (pe lista alfabetica), deputat.
Aceasta "putere in Stat" este singura din cele trei, conformata prin "vointa electoratului".
Celelalte doua "puteri in stat", au decat "varfurile" stabilite, nu prin vot, de catre "actionarii" tarii, ci (normal) prin "numire politica".
Prin aceste doua "fire) se coboara dinspre "gând" inspre "fapta", dinspre "proiect" spre "infaptuirea proiectului", dinspre "management" spre "profesional".

Treaba presedintelui este sa imbine atat de armonios veleitatile celor trei "cai", sa mentina acel echilibru intre cele forte incat sa scoata cel mai ridicat randament posibil la PIB-ul total, al tarii.

Daca din "viata sociala" ("viata conventionala") se pot extrage "baieti destepti" din randul celor ce duc "crucea vietii" (un fel de "statuie a libertatii" culcata, sub care sa incapa umarul a tot ce intruneste la vreun moment dat conditia de "persoana majora" din totalul de sapte miliarde jumate din indivizii speciei umane), si deveni orice altceva decat "persoane direct implicate" (sau "jucatori"), din "viata, in totalitatea ei" (viata reala), nu se poate abstrage nimeni.

Tara e un fel de "garnitura de tren rutier", compus din tot ce este autovehicol, cuplate unul dupa altul precum vagoanele unui tren feroviar, si unde, autovehicolul "capul de coloana" este cel condus de presedintele (in exercitiu) tarii.
Nefunctionarea vreunuia dintre autovehicule, opreste toata garnitura pana la remediere, sau pana la scoaterea acestuia (legal) din circulatie.

No hay comentarios:

Publicar un comentario